אין ספק שאחד הנושאים החשובים ביותר בכל הקשור לאימון בחדר הכושר, ובכלל, הוא היכולת להתחזק ולהתקדם, אבל במינימום סיכוי לפציעות. הרי זו לא ריצת ספרינט, מדובר במרתון ארוך שלנו עם עצמנו בדרך לגוף בריא ותחושה טובה. אבל כשהאדרנלין גבוה והמראה מולנו (נו בואו נודה בזה, כולנו מעיפים לשם מדי פעם מבט) אנחנו נוטים לשכוח מכמה כללים בסיסיים ובכך מעלים את הסיכוי להיפצע.

אז מהם אותם דגשים שישמרו על בריאותנו? פיזיותרפיסט מכבי ת"א בכדוריד, מיכאל גרשנזון, התארח אצלנו בתוכנית הרשת Fitness Plan והביא לכם את כל התשובות.

"קודם כל, כדי להתאמן נכון צריך תוכנית אימון מסודרת. אנחנו צריכים לדעת מה אנחנו רוצים להשיג ואיך להשיג את זה", אומר גרשנזון. לדבריו אסור להגזים, והדבר מתבטא בעיקר בכך שלא כדאי להעלות עצימות ונפח באותה תוכנית. במילים פשוטות, הכוונה היא לא להעלות גם משקל וגם כמות חזרות בו זמנית. לדבריו, דבר נוסף שכדאי מאוד להקפיד עליו הוא עלייה הדרגתית עומסים, וניתן לעשות זאת למשל ע"י הורדת העומס ל-50% בכל שבוע רביעי של חודש אימונים. "זה נותן לנו התקדמות טובה יותר בהשגת המטרות שלנו, וגם עוזר לנו להימנע מפציעות, כי בעצם אנחנו נותנים לגוף אפשרות להתאושש" אומר גרשנזון.

אתר ספורט ONE ראשי תוצאות LIVE גליצ'ים
כך תתאמנו בלי להיפצע וגם תראו תוצאות

ומה אם מרגישים כאב בזמן אימון? האם זה תמיד איתות לכך שהגזמנו? כאן אולי תופתעו שכן לפי גרשנזון כאב במהלך האימון בדרך כלל לא מצביע נזק. "יחד עם זאת, אם סובלים מכאב שנמשך לאורך זמן ואף מחמיר, שלא ניתן להפחיתו ע"י הורדת עומסים או שינוי טכניקה, זה המקום להתייעץ עם מומחה". 

דגש חשוב אחרון נוגע לטכניקה שלנו: "יש כללים כיצד לבצע תרגיל מסוים, אבל הכללים האלה ניתנים לשינוי לפי המתאמן הספציפי. לכל אחד יש טכניקה קצת שונה ונכונה עבורו, ומה שיכול לעודד פציעות הוא מצב שבו אדם מבצע טכניקה שלא מתאימה לו", מסביר גרשנזון.

המרואיין הינו פיזיותרפיסט מכבי ת"א בכדוריד, המתמחה בשיקום אורטופדי ופציעות ספורט. לפרטים נוספים אודות מיכאל גרשנזון לחצו כאן