חדרי כושר אאוט, אימונים בקבוצות קטנות אין? כנראה שכבר רובינו מכירים את המגמה אשר מתרחשת בשנים האחרונות.

המתאמנים החדשים מחפשים אימונים קצרים ועצימים תוך כדי חוויה חברתית, מה שלא ממש קיים בחדרי הכושר המסורתיים.

עוד באתר:

כל עוד לא מדובר בקרוספיט, אפשר לומר שמרבית האימונים המודרניים מבוססים על משקל גוף (כולל TRX, Hiit וכו’), וניתן לראות שיותר ויותר מאמנים משבחים את שיטת האימון ה”ישנה והטובה” הזו ולמעשה חוזרים למקורות.

האמת היא שניתן לומר כמעט רק מילים טובות על אימון משקל גוף, ואולי זה המקום לפרט אותן, כדי שלא רק תתאמנו, אלא גם תבינו מה אתם עושים (שכיבות סמיכה, כפיפות בטן, עליות מתח, סקוואט, מכרעיים או כל תרגיל משקל גוף אחר שתחשבו עליו).

זמינות – לא נעים לומר, אבל הנוחות מהווה שיקול רב באימוני משקל גוף. אתם, או המדריכים שלכם, למעשה לא נדרשים לדבר. אין צורך במשקולות, משקוליות, חבלים, גומיות או כל חפץ אחר. הגוף שלכם הוא המכונה שלכם.

יותר מכך, כיום כמעט בכל גינה קיימת גינת כושר עם מכשירים לאימון כנגד משקל גוף. מדובר בבשורה כפולה: אתם עדיין לא צריכים לשאת מכשור ובמקביל אתם מקבלים תרגילים נוספים שלא הייתם יכולים לבצע ללא מכשירים אלו.

בטיחות – כאשר אנו מתאמנים כנגד משקל גוף אנו נמצאים בצד הבטוח מבחינת העומס. הגוף שלנו אמור להתמודד עם העומסים שהוא עצמו יוצר, ובמקרה שהעומס גבוה מדיי, התרגיל פשוט לא יתקיים (אם אנחנו לא עולים מתח, אז אנחנו לא עולים מתח).

יעילות – אימוני משקל גוף נותנים את אותותיהם כמעט בכל פן ספורטיבי שמעניין אותנו: הם מחטבים, משפרים את הכושר הגופני, משפרים את הפונקציונאליות שלנו וכמובן גם שורפים שומנים. הכול, כל עוד נשמור על שני אלמנטים מרכזיים: ההתנגדות המקסימלית שאנו מסוגלים ליצור (בעליות מתח ובסקוואט למשל יש דרגות קושי שונות) וזמני מנוחה מינימליים.

במקרה ואינכם מכירים תרגילי משקל גוף, אתם מוזמנים לצפות בקטע הווידאו מטה, אשר כולל מספר תרגילים בסיסיים בהדרכת המאמנת אלה בן שמעון לביצוע בכל זמן ובכל מקום:

אתר ספורט ONE ראשי תוצאות LIVE גליצ'ים
אימון משקל גוף: כך תבצעו זאת נכון

בנקודה זו צריך לציין כאמור גם את החסרונות של אימוני משקל הגוף, אשר באים לידי ביטוי בעיקר עבור אלו שמעוניינים בהגדלה מאסיבית יחסית של מסת השריר שלהם. שרירי החזה והרגליים למשל לא זוכים להתנגדות משמעותית ממשקל הגוף, בטח בהשוואה להתנגדות שהם מקבלים בחדר הכושר או באימוני הקרוספיט. החיסרון הזה אמנם לא רלוונטי למרבית האוכלוסייה, אך יש לציינו למתאמני מסת השריר ומפתחי הגוף שביניכם.

בנוסף, כמעט לא קיימים תרגילי משקל גוף עבור שריר “היד הקדמית”, שריר אשר עבור מתאמנים רבים חשוב מבחינה אסטטית.